باورهای اشتباه درباره آزمون اسپیکینگ آیلتس IELTSDAVE

 

در این مقاله چند باورهای اشتباه درباره آزمون اسپیکینگ آیلتس را با هم مرور میکنیم:

 

۱) آزمون اسپیکینگ، ساده‌ترین بخش آزمون آیلتس است.

اوین باور اشتباه در آزمون اسپیکینگ این است که به واسطه رفتار دوستانه ممتحن ممکن است ساده به‌ نظر برسد. در بخش‌های دیگر آزمون، کسی شما را راهنمایی نخواهد کرد و تنها هستید و این شاید باعث شود که احساس کنید در آزمون اسپیکینگ آیلتس، ممتحن به شما کمک خواهد کرد.

اما فراموش نکنید که ممتحنین آیلتس باید از قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای پیروی کنند تا آیلتس اطمینان داشته باشد که شرایط آزمون برای همه‌ی داوطلبان یکسان و عادلانه است. لذا، همه داوطلبین آزمون با معیار یکسان ارزیابی می‌شوند.

حقیقت: سطح دشواری هر چهار بخش آزمون برابر است، ولی بسته به توانایی‌های شما، ممکن است بخشی از آزمون برایتان ساده‌تر باشد.

 

۲) برای کسب نمره بالا باید لهجه شما مثل افراد بومی باشد.

یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره آزمون اسپیکینگ آیلتس این است که لهجه شما در نمره‌دهی آزمون اسپیکینگ آیلتس تاثیر ندارد. تلفظ صحیح ارزیابی و نمره‌دهی می‌شود، ولی از شما انتظار نمی‌رود که لهجه بومی داشته باشید. در واقع برای نمره‌دهی، ممتحن به تلفظ صداها، استرس کلمات و لحن، دقت خواهند داشت.

برای بررسی تلفظ صحیح کلمات، حتما کلمات جدید را در دیکشنری بررسی کنید. دیکشنری‌های نرم‌افزاری و آنلاین اغلب توانایی بخش تلفظ صحیح کلمات را دارند.

حقیقت: لهجه در آزمون اسپیکینگ آیلتس مهم نیست، فقط تلفظ مهم است.

۳) از ساختارهای پیچیده گرامری که از آنها اطمینان ندارید استفاده نکنید.

استفاده از ساختارهای پیچیده گرامری و داشتن اشتباهات جزئی بهتر از استفاده از گرامر بسیار ساده است.

به‌عنوان مثال، داوطلبی که فقط از جملات ساده و کوتاه استفاده می‌کند نمره پایین‌تری از داوطلبی که از جملات شرطی استفاده می‌کند خواهد گرفت، حتی اگر داوطلب دوم اشتباهات جزئی داشته باشد. البته باید دقت کنید که استفاده از ساختارهای پیچیده گرامری به‌جا باشد و منظور شما را درست برساند.

پس، از اینکه از قواعد گرامری که یاد گرفته‌اید در آزمون اسپیکینگ استفاده کنید نترسید. هنگام تمرین، صدای خود را ضبط کنید و به‌دقت به آن گوش دهید. اشتباهات گرامری خود را یادداشت کنید تا از تکرار آنها پیشگیری کنید.

حقیقت: استفاده از ساختارهای پیچیده گرامری، حتی با وجود اشتباهات جزئی، بهتر از استفاده از جملات کوتاه و ساده است.

۴) همیشه در بخش ۲ اسپیکینگ یادداشت‌برداری کنید.

و آخرین باور اشتباه درباره آزمون اسپیکینگ این است که شاید به یادداشت‌برداری عادت داشته باشید، ولی گاهی بهتر است که فقط به موضوع فکر کنید. اگر تمام وقتتان را صرف نوشتن کنید، زمان کافی برای فکر کردن نخواهید داشت.

هر کارت موضوعی بخش ۲، شامل چند سوال است که می‌توانید برای ایده‌پردازی استفاده کنید. از این سوالات استفاده کنید تا جوابتان را در ذهنتان بچینید.

زمانی که جواب اجمالی را در ذهنتان آماده کردید، هنگام صحبت می‌توانید آن را بپرورانید و به آن شاخ و برگ بیفزایید. مثلا می‌توانید برای ایده‌هایتان مثال بزنید یا دیدگاه و نظر شخصیتان را راجع‌به موضوع مطرح کنید.

حقیقت: یادداشت‌برداری مزیت‌هایی دارد، ولی فراموش نکنید که فقط یک دقیقه فرصت دارید. پس حتما زمانی را صرف فکر‌کردن به موضوع کنید.

 

 

اگر نیاز به تعیین سطح یا آزمون ماک اسپیکینگ دارید، از این صفحه میتوانید برای آزمون ماک ثبت نام کنید.

 

 

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x