دوره اسپیکینگ آیلتس IELTSDAVE ایلتس و نکات ضروری speaking

ممکن است در مورد شرکت در تست اسپیکینگ آیلتس خود عصبی باشید، اما با این نکات ضروری برای تست speaking از متخصصان آیلتس ما، و تمرین فراوان، به خوبی در مسیر افزایش اعتماد به نفس خود و کسب نمره آیلتس مورد نیاز خود قرار خواهید گرفت.

برای هر دو آزمون آیلتس روی کاغذ و آیلتس روی کامپیوتر، آزمون گفتاری حضوری از سه بخش تشکیل شده است. با درک آنچه در این سه قسمت از آزمون Speaking اتفاق می افتد، آمادگی بهتری خواهید داشت.

قسمت اول

اولین نکته از نکات ضروری برای تست speaking در بخش اول آزمون اسپیکینگ این است که شما یک مکالمه 4 تا 5 دقیقه ای با یک ممتحن آیلتس در مورد خودتان خواهید داشت. موضوعات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شغل یا تحصیلات شما

خانواده

زندگی خانگی

علایق شخصی

قسمت دوم

در قسمت دوم آزمون Speaking به شما کارتی با یک موضوع خاص روی آن داده می شود. یک دقیقه به شما فرصت داده می شود تا در مورد موضوع یادداشت برداری کنید و یک مداد و کاغذ برای آماده سازی پاسخ به شما داده می شود، سپس به مدت دو دقیقه در مورد آن موضوع صحبت خواهید کرد.

قسمت سوم

در قسمت 3، شما با ممتحن آیلتس در مورد موضوعی که در قسمت 2 ارائه شده است، گفتگو خواهید کرد و در مورد آن با جزئیات بیشتر بحث خواهید کرد. قسمت 3 باید تقریباً 4 تا 5 دقیقه طول بکشد تا تکمیل شود.

نکته اول: پاسخ ها را حفظ نکنید

پاسخ ها را حفظ نکنید، به خصوص در قسمت اول. زبان حفظ شده به آزمونگر معیار دقیقی از مهارت های زبان انگلیسی شما نمی دهد. ممتحن می‌تواند تشخیص دهد که آیا پاسخ‌های خود را حفظ کرده‌اید یا خیر و این ممکن است بر امتیاز نهایی شما تأثیر بگذارد.

نکته دوم: از کلمات بزرگ و ناآشنا استفاده نکنید

ممکن است بخواهید در آزمون Speaking خود، ممتحن را با کلمات بزرگ و پیچیده تحت تأثیر قرار دهید. اما برای حفظ امنیت، از به کار بردن کلماتی که با آن ها آشنایی ندارید اجتناب کنید. احتمال اشتباه با تلفظ نادرست کلمات یا استفاده از آنها در جای اشتباه بیشتر است. اشتباهات می تواند بر امتیاز نهایی شما تأثیر بگذارد.

از طیفی از واژگانی که مرتبط با موضوع مورد بحث می دانید استفاده کنید. به موضوعات نکته 10 نگاه کنید، فهرست واژگان یا نقشه های ذهنی تهیه کنید تا به شما کمک کند کلمات و عبارات مرتبط با این حوزه های موضوعی بیشتری بیاموزید.

نکته سوم: از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری استفاده کنید

هنگامی که ممتحنین آیلتس مهارت های گفتاری شما را ارزیابی می کنند، شما را بر اساس معیارهای ارزیابی زیر ارزیابی می کنند:

  • روانی و انسجام
  • دایره لغات
  • محدوده گرامری و دقت
  • تلفظ

سعی کنید از طیف وسیعی از ساختارهای گرامری با استفاده از جملات پیچیده و ساده برای بیان آنچه می خواهید بگویید استفاده کنید. خطاهای خود را بشناسید و صحبت کردن با دوستان خود را به زبان انگلیسی تمرین کنید یا صدای خودتان را ضبط کنید تا ببینید آیا می توانید خطاها را تشخیص دهید. اگر خطایی شنیدید، حتما خودتان را اصلاح کنید. شما بر اساس توانایی خود در استفاده دقیق از ساختارهای گرامری مختلف ارزیابی می شوید، بنابراین مهم است که در مورد گذشته، حال و آینده با استفاده از زمان های صحیح صحبت کنید.

نکته چهارم: نگران لهجه خود نباشید

یکی دیگر از نکات ضروری برای تست speaking این است که با یک آزمون حضوری Speaking، ممتحن آیلتس طیف وسیعی از لهجه‌ها را می‌فهمد، بنابراین برخلاف یک دستگاه هوش مصنوعی قادر به درک آنچه می‌گویید خواهد بود. اگر بتوانید به خوبی ارتباط برقرار کنید، پس جای نگرانی نیست. اما مراقب صداهایی باشید که با آنها مشکل دارید و مطمئن شوید که از استرس و لحن درست استفاده کنید. با دوستان خود تمرین کنید اگر نتوانند حرف شما را بفهمند به شما خواهند گفت.

نکته پنجم: برای فکر کردن مکث کنید

یک مکث کوتاه برای فکر کردن در مورد آنچه باید بگوییم ضرری ندارد. همه ما این کار را برای پردازش سوالات انجام می دهیم. می توانید از عباراتی استفاده کنید تا به شما فرصت فکر کردن در طول آزمون Speaking را بدهد – عباراتی مانند:

سوال جالبی است

من هرگز به این موضوع فکر نکرده ام اما …

بذار ببینم

نکته خوبی است

این سوال سختی است، اما سعی می کنم به آن پاسخ دهم

خب، بعضی ها می گویند که این طور است، هر چند من فکر می کنم …

بگذارید یک دقیقه در مورد آن فکر کنم

نکته ششم: از استفاده از پرکننده ها خودداری کنید

با اطمینان صحبت کنید و از استفاده از کلمات پرکننده خودداری کنید. ما معمولاً زمانی که نمی‌دانیم چه بگوییم از پرکننده‌ها استفاده می‌کنیم، با این حال، این به ممتحن نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید به زبان یا ایده‌های مناسب دسترسی داشته باشید، بنابراین مهم است که از آنها اجتناب کنید و از عباراتی که در نکته 5 به شما ارائه کردیم استفاده کنید.

از پرکننده های زیر اجتناب کنید:

Like

You know

امم…

خوب

آره…

نکته هفتم: پاسخ های خود را بسط دهید

سعی کنید به سوالات ممتحن به طور کامل پاسخ دهید. پاسخ‌های خود را بسط دهید و منتظر نمانید تا ممتحن از شما سؤالی بپرسد. وقتی پاسخ‌های شما کوتاه است، به ممتحن نشان می‌دهد که نمی‌توانید درباره موضوعی با جزئیات صحبت کنید. اگر ممتحن بگوید «چرا؟»، از شما می خواهند که برای پاسخ خود دلیل بیاورید و به طور کامل تر بسط دهید.

نکته هشتم: لبخند زدن به تلفظ کمک می کند

با لبخند زدن میتوانید بر استرس خود غلبه کنید و کلمات را بهتر تلفظ کنید. مطمئن شوید که به وضوح بیان می کنید، دهان خود را به اندازه کافی باز کنید تا صداها به وضوح خارج شوند. وقتی لبخند می زنیم، دهانمان بزرگتر و لحن صدایمان دوستانه تر است. استفاده از تلفظ و لحن واضح به ممتحن نشان می دهد که می توانید از طیف وسیعی از ویژگی های تلفظ استفاده کنید.

نکته نهم: یکنواخت صحبت نکنید

گاهی اوقات وقتی صحبت می کنیم، صدایی صاف، یکنواخت، با کمی تغییر تولید می کنیم. این امر بیان آنچه می گویید را دشوارتر می کند و تشخیص اینکه چه بخش هایی از پیام شما مهم است را برای شنونده دشوارتر می کند. تاکید بر برخی کلمات و مکث در بخش‌های سخنرانی می‌تواند مکالمه شما با ممتحن آیلتس را جذاب‌تر کند. وقتی روی کلمات خاصی تأکید می‌کنیم، مقایسه ایده‌ها با تأکید بر کلمات کلیدی آسان‌تر می‌شود. همچنین جریان مکالمه را افزایش می دهد، بنابراین به یاد داشته باشید:

  • یکنواخت صحبت نکنید
  • برای تأکید بیشتر، استرس و لحن را تغییر دهید
  • از دستان خود برای اشاره و کمک به ریتم مکالمه استفاده کنید

نکته دهم: موضوعات رایج آیلتس را تمرین کنید

آخرین نکته از نکات ضروری برای تست speaking این است که قسمت 2 آزمون اسپیکینگ آیلتس از شما می خواهد که در مورد یک موضوع معین حدود 2 دقیقه صحبت کنید. برای بهبود و یادگیری واژگان مرتبط با هر موضوع، موضوعات رایج آیلتس را با دوستان، خانواده یا همکاران خود تمرین کنید.

موضوعات رایجی که می توانید برای آزمون Speaking تمرین کنید عبارتند از:

  • گردشگری و سفر
  • تحصیلات
  • حمل و نقل
  • محیط زیست
  • خانواده
  • ورزش و تفریح
  • جرم و جنایت
  • اینترنت و تکنولوژی
  • تبلیغات
  • گردشگری و سفر

اگر کمک بیشتری در زمینه تست اسپیکینگ نیاز دارین، حتما با ما تماس بگیرین.

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x