فرمت کلی تست لیسنینگ آیلتس ایلتس IELTSDAVE

تو این پست فرمت کلی تست لیسنینگ آیلتس رو میخوام بهتون توضیح بدم.

به طور کلی این بخش آزمون 40 سوال داره که این سوالها به چهار بخش 10 سوالی تقسیم بندی شدن.

پارت یک و دو شامل موضوعات روزمره و عمومی هستن که یک مهاجر ممکن هست هر روز باهاشون سر و کار داشته باشه. این موضوع ها شامل موضوع هایی مثل گرفتن اطلاعات راجع به یک فستیوال، اجاره هتل، اطلاعات راجع به یک آگهی شغلی و چیزهایی از این دست هست.

بخش اول

تو پارت یک، دو نفر در حال مکالمه راجع به این موضوعات هستن. تو این بخش بهتره خودتون رو جای شخص تماس گیرنده فرض کنین. مثلا اگر موضوع سوال راجع به یک شغل هست، فرض کنین که خودتون توی کانادا دنبال کار میگردین، چه اطلاعاتی راجع به اون شغل نیاز دارین که بدونین؟ اینجوری بهتر میتونین جوابها رو پیش بینی کنین.

بخش دوم

تو پارت دوم، یک نفر که معمولا سوپروایزر یک شرکت یا تورلیدر هست، اطلاعات راجع به یک شرکت یا یک مکان عمومی مثل پارک میده. برای همین هست که فقط تو این بخش میشه انتظار سوالهایی مثل نقشه رو داشت.

تو پارت سه و چهار ولی ماجرا به کل عوض میشه. این بخش بیشتر هدفش دوستانی هستن که میخوان برای ادامه تحصیل برن فرنگ. میخواد ببینه شما صحبتها تو فضای آکادمیک رو متوجه میشی یا نه.

بخش سوم

تو پارت سه، حداقل دو نفر، که معمولا یا دو تا دانشجو و همکلاسی هستن، یا یک دانشجو و استاد راهنماش هستن، دارن صحبت میکنن. موضوع کلی که راجع بهش صحبت میکنن، راجع به پروژه مربوط به اون درس، یا پایان نامه شون هست. چه زمانی دارن صحبت میکنن؟ یا قبل از شروع هست که میخوان راجع به موضوع پایان نامه تصمیم بگیرن، یا وسطش هست که رفتن یه سری کارها کردن، حالا دانشجو اومده از استاد راهنماش مشورت بگیره.

بخش چهارم

تو پارت چهار، یک استاد دانشگاه هست که یک سخرانی پنج دقیقه ای راجع به یکی از موضوعات آکادمیک و دانشگاهی مثل تغییرات اقلیمی میکنه.

اگر در مورد این بخش یا حتی بخش های دیگه تست لیسنینگ هم نیاز به کمک دارین، یادتون نره که هم میتونین از بسته‌های آموزشی ما استفاده کنین، یا میتونین در دوره کلاس خصوصی آیلتس که به صورت آنلاین برگزار میکنیم شرکت کنین.

مطالب مرتبط

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x